Soru OpenGL'de üçgen sarma yönünün fiili standardı nedir?


Üçgen sargı yönünde iki seçeneğimiz var.

  1. saat yönünde
  2. saat yönünün tersi

Neyse, aralarında dönüşüm yapmak biraz zaman alabilir. Dönüşümden mümkün olduğunca kaçınmak istiyorum ve bunu yapmak için, fiili standart yönünü bilmem gerekiyor. Sanırım bir çok büyük şirket OpenGL kullanıyor çünkü bence birçoğu tarafından kullanılan bir yön varsa, bu gerçek bir standart.

Böyle bir şey yoksa lütfen bana bildirin.


21
2017-08-18 04:37


Menşei


Üçgenin ön tarafa baktığınız saat yönünün tersine sarılı olduğuna inanıyorum. - Vaughn Cato
"Her neyse aralarında dönüşüm yapmak biraz zaman alabilir." Alternatif olarak, maliyet olabilir hiçbir şey değil. Sadece OpenGL'deki sarım sırasını değiştirin; zor değil. - Nicol Bolas
@NicolBolas Peki ... teoride, sadece bir durumu değiştiriyor, ama pratikte, çift yüzlü kullanımda birçok sorunum var. Örneğin, meshleri ​​birleştirirken, köşe niteliklerini karıştırırken. Ve karşı karşıya etiketlenecek tüm kafeslere ihtiyacı var. İşleme mantığı da dallanmış olmalıdır. Ayrıca, artan olasılıklar için daha fazla hata yapmamı sağlıyor. - Eonil


Cevaplar:


OpenGL Programlama rehberi, "Düzenleme ile, köşeleri saatin tersi yönde ekranda görünen poligonlara ön yüz denir" diyor.


20
2017-08-18 04:45





Üzerindeki belgeler glFrontFace varsayılan olduğunu söylüyor GL_CCW.


9
2017-08-18 04:42